söndag 8 juli 2012

Blommor på kalhygget


Förutom alla gräs och tistlar hittade jag också en hel del blommor på kalhygget i Rockarp. Om man bara går förbi ser man bara gräs, men vid närmare blick fanns det en hel del annat också. Bland det ovanligaste, trodde jag, hittade jag fingerborgsblomma, Digitalis purpurea, en blomma som jag sett som enbart en trädgårdsväxt. Efter att ha googlat fann jag att de också finns i vilt tillstånd.
Bilderna är tagna i Rockarp 5 juli 2012
Nikon D3S, 105/2,8







2 kommentarer:

  1. Vackert Hans-Ove....
    Tänk så mycket vackert vi har runtomkring oss nu.
    Är i skrivandes stund på väg ut för att plåta bastardsvärmare.

    Fortsatt trevlig lördag och helg....

    SvaraRadera
  2. Den som söker...han finner, och det gjorde du verkligen denna dag! Extra roligt med fingerborgsblomman...inte heller jag visste att fanns som "vild". Vacker är den, så även de andra i bildsviten!
    Önskar dig en fortsatt fin sommar!

    SvaraRadera