måndag 16 januari 2017

År 2016 – del 2

Jag fortsätter årskavalkaden med del 2, d.v.s. andra halvan av 2016. Nu går vi in i 2017, och för egen del hoppas jag att få bli frisk så att jag kan ge mig ut på nya äventyr.
Juli

Ett ensamt välkänt träd, kanske inte så välkänt som Havängsträdet nedan, men genom TV-serien från Mandelmanns trädgård på TV4 som började i förra veckan, kanske det snart är det.
Nikon D800E + 24-70/2,8
Augusti

Så var det Havängsträdet. Alltid lika fascinerande. Här en tidig morgon i slutet av augusti.
Nikon D800E + 24-70/2,8
September

Då var det dags för ett besök på franska Rivieran. Här fick vi uppleva en solnedgång av det vackrare slaget. Jag tror faktiskt aldrig jag skådat något liknande.
Nikon D800E + 24-70/2,8
Oktober

Så hade hösten gjort sitt intåg. Alla fantastiska färger i våra skånska bokskogar. Här en bild från Skäralidsravinen i Söderåsens NP, när dimmorna lättar i dalgången.
Nikon D800E + 24-70/2,8
November

Spå blev det hastigt vinter. Inte ens träden hann med utan lyste fortfarande gula mitt i allt det vita. Vinter blev inte lång, men jag hann fånga lite vinter i Torna Hällestad.
Nikon D800E + 24-70/2,8
December

Nu var snön borta igen. Lite is i vattenpölarna och en svag decebersol lyste mellan träden.

Nikon D800E + 24-70/2,8

2 kommentarer:

  1. Rykande Trädet. En riktigt fin bild, tycker jag.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  2. Kul att se resten av ditt 2016, fina bilder som alltid!
    Krya på dig

    SvaraRadera