söndag 12 januari 2014

En ovanlig gäst

Trots att vi bor i ett vanligt villaområde långt från skogen och den vilda naturen, har vi under åren haft besök av många konstiga fåglar och djur. Vad sägs om kalkon, fasan, morkulla och en massa andra fågelarter. Idag var första gången vi fick besök av en ekorre. Ekorre är kanske inte något ovanligt djur i sig, men de brukar normalt hålla till i skogen och i större parker. Vi har på fyrtiotvå år aldrig haft besök av ekorre. Nu har det hänt och vi hoppas givetvis att den känner sig välkommen i vår gemenskap.
Bilden är tagen i min trädgård 12 januari 2014

Nikon D3s + 200-400/4

6 kommentarer:

  1. Alltid lika söta dom där små ,så trevligt att ni fick en ny bekantskap ,Nette

    SvaraRadera
  2. Så kul för er med nya vänner på tomten. De är verkligen söta och mycket underhållande. Fint fångat av dig (som vanligt).
    Hälsningar
    M

    SvaraRadera
  3. Kul med en oväntad gäst!
    Ha det bra

    SvaraRadera
  4. Ingen ekorre på 42 år !? Hmmm. Fick mig att börja tänka. Har bott i detta hus 23 lyckliga år. Aldrig sett (levande) ekorre på min tomt heller. Igelkottar, paddor. Vad gör vi för fel? Eller rättare sagt : Vad rätt har du gjort för att locka till dig din korre nu ?
    /Deerhunter

    SvaraRadera
  5. Jag säger bara grattis...och jag har svårt att ta till mig uppgiften att ni inte har haft ekorrar hos er på alla dessa år...men det är som det är, någon förklaring finns säkert:)
    Underbar liten kurrebild...färgen, svanshållningen...ja allt!

    SvaraRadera