söndag 28 september 2014

Abiskojokka

Den utan tvekan mest fotograferade platsen i Abisko är Abiskojokka. Den rinner från Abiskojaure ner till Torne träsk, och bildar i sin nedre del en fantastisk kanjon. Här flockas fotografer och jag tror knappt att någon bild inte tagits förut. Eller kan man lyckas fånga något som ingen annan gjort förut? Knappast. Trots det tog jag en del bilder som är mina eftersom det är jag som tagit dem. Även om någon annan tagit nästan samma bild förut.
Bilderna är tagna vid Abisko 12 september 2014

Nikon D800E, 24-70/2,8 + 16-35/4




7 kommentarer:

  1. Otroligt vackert ställe det där .Det finns en i min blogglista som var där för någon vecka sedan du kan gå in och se hennes bilder ,Gugis Pärlor heter bloggen .Superfina bilder från dig ,nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har kollat hemsidan. Fina bilder. Samma motiv men ganska olika bilder, så det är bara att fortsätta trots att platserna är välbesökta.

      Radera
  2. Helt rätt man skall göra som man känner! Fina bilder! Tänk Söderåsen där är det åxå massor av fotografer...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Söderåsen är fotograffritt jämfört med Abisko. Det gick inte att gå ut i nationalparken utan att se minst femtio fotografer. Puhh!

      Radera
  3. Det att alla bilder redan är tagna är en av mina käpphästar oxå. Men det får ju inte hindra en från att ta en till. Annars har j a g ju ingen. Fint ljus. Det är du - eller är det Norrland - duktig på.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig. Jag känner mig nog inte hindrad ge mig på motiv som många andra fotograferat tidigare. Apropå ljuset, hoppas jag att det är en kombination av mig och Lapplandsljuset.

      Radera