torsdag 18 juni 2015

Lilla Horns löväng

Lilla Horns löväng är en slåtteräng med en fantastisk artrikedom. Här är ett litet exempel på blommor vi hittade vid vårt besök. Gullviva, Linnea, Johannesnyckel och liljekonvalj tror jag mig kunna artbestämma. Utöver det fanns det många andra som jag inte är bekant med. Här hade det inte varit svårt att få ihop sju sorters blommor att lägga under kudden så här i midsommartid, men å andra sidan plockar man inte blommor i ett naturreservat.
Bilderna är tagna på norra Öland 24-29 maj 2015

Nikon D3S+105/2,8







3 kommentarer:

  1. Tänk om alla ängar såge ut så här! I norra Rumänien var jag häromåret. Där var en enorm blomsterprakt på ängar o i dikesrenar. Men så slås allt med lie...
    Ha en fin midsommarhelg!

    SvaraRadera
  2. Första bilden en riktig pärla. Nu fick du mig att längta till Öland...'
    / Deerhunter

    SvaraRadera