fredag 14 augusti 2015

Den enes bröd….

Om man lägger sig ner på en vild äng av gräs och blommor kan man få se en del fantastiska saker om man har lite tur. Så gjorde jag häromdagen. Jag hittade många saker som fastnade på mitt minneskort, men det mest fascinerande var ett par spindlar med sina byten. Den ena hade fångat en flickslända i sitt nät. Vad den andra hade fångat vet jag inte. Vilka fantastiska fångstnät man bygger med repstege och allt. Vad det är för spindlar vet jag inte, men vackra och skrämmande var de. Förstora gärna upp bilderna.
Bilderna är tagna i Rockarp 12 augusti 2015

Nikon D800E + 105/2,8


1 kommentar:

  1. Ja du, visst är de fantastiska, våra flitiga små vänner i trädgården...och även lite spännande:)
    Vet du att honan är "den stora"?...hannen är bara en liten "mini" jämfört med henne:)
    Intressant med natur, eller hur!?

    SvaraRadera