fredag 16 mars 2012

Svanstudie



Svanuppvisning

Duosvanar
Svanar i flykt
Salviken vid Vikhög är ett fågelparadis. Med grunt vatten och en skyddande vik är det många fåglar som häckar. Många arter mellanlandar också här på sin färd norr eller söderut. Här finns alltid något att beskåda. Jag är egentligen ingen fågelexpert och heller ingen fågelfotograf. Men man kan ju försöka. Svanar känner jag igen och de är alltid lätta att fånga på bild. På bilderna agerar ett par knölsvanar.
Bilderna är tagna i Salviken 16 mars 2012
Nikon D3S, 200-400/4

3 kommentarer:

  1. Svanar är så vackra att se på och svanbilder kan man aldrig få för mycket av. Jag tycker att det är mäktigt att se den stora fågeln lufta sina vingar och att höra ljudet av vingslagen.
    Trevlig helg
    Marianne

    SvaraRadera
  2. Ja du...svanar är mina absoluta favoriter...mäktiga, graciösa och samtidigt...så små...
    Och så, apropå städer...mycket skit, för mycket av allting...men omväxling förnöjer...och...NY är ännu värre än London :)
    Naturen och djuren gör livet värt att leva, men för att uppskatta det till fullo måste man då och då utsätta sig för städernas, till synes meningslösa ytlighet och inhumanitet...men sen...uppskattar man LIVET än mer...eller hur?
    Ta hand om LIVET!
    Och ha en jättefin helg!

    SvaraRadera
  3. Svanar...åååh, jag har också fotat dom den senaste tiden och jag kan inte gå min väg, förtrollad av deras skönhet!

    Du har fångat dem på ett underbart vis!

    Mvh Tammy

    SvaraRadera