lördag 24 mars 2012

Titt-ut


”Om jag sitter riktigt stilla är det ingen som ser mig.” Jodå nog ser jag dig alltid, men tyvärr har jag inte rätt objektiv på kameran. Är det någon som känner igen sig? Häromdagen när vi var ute och letade vårtecken satt ekorren där framför mig i trädet. Jag hade så klart inte tagit med mig mer än mitt macroobjektiv eftersom vårtecken ofta är små. Återigen bestämde jag mig för att alltid ha med mig min ”stora kameraväska” nästa gång jag skall ut i skogen.
Bilden är tagen i Måryd 22 mars 2012
Nikon D3s, 105/2,8

2 kommentarer:

  1. Än så länge har jag inte fått fångat en ekorre på bild...jag har precis som du haft fel objektiv för tillfället. Och som en annan aspekt så är det inte ofta man ser ekorrar längre..ja, inte i de marker jag rör mig i alla fall. Senast jag såg ekorren var i skogarna i Torup.

    SvaraRadera
  2. Roligt med ekorren, det gör inget att den är "liten"...uttrycket känns ändå, eller kanske just därför!?
    Och visst känner jag igen mig, har nästan alltid med mig "stora" säcken...men om inte, så dyker det självklart upp nå´t och man önskar sig ett annat verktyg:))...bara att improvisera och gilla läget!

    SvaraRadera