onsdag 22 januari 2014

Årstidsoberoende platser

I år är vintern hittills inte lik någon annan vinter jag kan minnas. Om jag kör en mil inåt land till Dalby ligger snön vit över markerna. Om jag däremot kör ut mot Öresundskusten ser det helt annorlunda ut. Här kan man inte skilja ut vilken årstid det är. Nåja, det kan man kanske om man tänker på att det var 0-gradigt och blåste 10 m/s. Men på bild är det svårare. Det blåste frånlandsvind så några större vågor fick jag inte se denna dag. Alltså om man inte varit på plats skulle bilden kunna vara tagen vid en helt annan årstid.
Bilderna är tagna i Vikhög 20 januari 2014

Nikon D800E + 16-35/4


4 kommentarer:

  1. Underbara bilder är det i alla fall:)

    SvaraRadera
  2. Snyggt!
    Vanligtvis brukar det väl ligga is vid den här årstiden.

    SvaraRadera
  3. Det svänger om Skåne ! När man tröttnar på sommarbilder mitt i vintern åker man ett par mil inåt land och där kanske jag står på mina 3-metersdrivor och vinkar. Inte för att det skulle vara något fotograferingsbart men du förstår vad jag menar.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  4. Underbart vackra bilder Hans-Ove. Mycket märklig vinter här uppe också. vi har inte ens 2 dm snö i stan medan områden 2 mil härifrån har drabbats av stora mängder 1/2 -1 m.
    M

    SvaraRadera