onsdag 1 januari 2014

God Fortsättning år 2014

Så har åter ett nytt år firats in med massor av raketer. Det lär vara sista året för de riktigt kraftfulla pjäserna, men det är frågan om det kommer att märkas någon skillnad. Utvecklingen går väl framåt även inom rakettekniken.
2014. Ett oskrivet blad. Låt oss hoppas att det blir ett år av möjligheter istället för svårigheter. Det sägs ju att man själv i viss mån kan påverka det med att tänka positivt, så det bestämmer vi oss för att göra.
Några nyårslöften ger jag aldrig. Inte för att jag är rädd att bryta dem utan snarare för att jag inte tror att man bara skall ge löften till nyår. Det är bättre att alltid vara skötsam och försöka vara en god människa. Nåja kanske jag ändå skall ge ett litet nyårslöfte: Under 2014 skall jag försöka vara ute i naturen så mycket som möjligt, och kanske kan det innebära att jag kan publicera en del bra bilder i bloggen.
Bilden är en hopslagning av tre bilder i Photoshop tagna i Staffanstorp efter tolvslaget 1 januari 2014

Nikon D3S, Nikon 24-70/2,8

4 kommentarer:

  1. God fortsättning på 2014 önskar jag dig...ett fantastiskt år tror jag att det blir:)
    Det känns så, det måste bli så...det kan bara bli bättre...
    vi alla, du...och jag...vi bestämmer oss, eller hur?
    ...tillsammans mot en skön ny värld (framtid)...
    We are the World...

    SvaraRadera
  2. Ett bra löfte, tycker jag. Ju oftare naturen kallar desto fler bilder hamnar på minneskortet. Oundvikligt så. Ser fram mot dina inlägg här på bloggen.
    God fortsättning !
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  3. En riktigt god Fortsättning med massor av fina stunder ute i naturen önskar jag dig också. Tänkvärda och mycket kloka ord du delar med dig av.
    Superläcker Nyårsbild du snickrat ihop.
    På din fråga om det vita, måste vara snö/is/skum i det strömmande vattnet.
    Allt Gott
    Monica

    SvaraRadera