lördag 1 december 2012

Trädgårdsfåglar

Så kom då vintern till Skåne också. Det sägs att det skall bli en sträng vinter i år, så vi har börjat mata våra småfåglar tidigt. Dessutom har vi skaffat ett nytt fågelbord som placerats på ett strategiskt ställe lämpligt för fotografering. Så nu blir det lite fågelfoto framöver. Tyvärr är mina kunskaper om fåglar begränsad, så jag ser fram emot att lära mig mer. Jag hoppas naturligtvis få hjälp av hjälpsamma bloggare när jag inte klarar av identifieringen. Idag tror jag mig ha fångat nötväcka, talgoxe och en grönfink. Har jag rätt? 

Bilderna är tagna i min trädgård 1 december 2012 

Nikon D3S, 200-400/4+TC14



3 kommentarer:

  1. Så fina fågelbilder ,den i mitten är nog enda som vi matar här av dom .Kan sägas att det varit rusning till matningen här idag ,kallt .Trevlig helg ,nette

    SvaraRadera
  2. Jojomän! Helt rätt. Och fina bilder. Idag skall jag ut och fixa ett par fototräd åxå för det ger bra träning på många sätt. Det verkar ändå som om dom känner gårdens folk. Kunde ta bilder från ett par meter vid fågelbordet en dag utan att dom brydde sig.

    SvaraRadera
  3. Helt rätt med fågelID:na. Snart är väl du oxå lika förstörd som många av oss andra (fågelfotografer)... / Deerhunter

    SvaraRadera